Diakonissalaitoksen työnantajakuvalle tunnustusta Finnish Comms Awardseissa
30.10.2020
”Haluamme olla alan rohkein työpaikka ihmisille, jotka ottavat ammattitaidon ohella sydämensä mukaan töihin. Meillä jokainen tekee työtä ihmisarvon puolesta.” Tämä Diakonissalaitoksen työnantajalupaus ja sen ympärille yhteistyössä Viestintätoimisto Drumin kanssa tehty uusi työnantajakuva-kampanja on voittanut yritys- ja organisaatioviestinnän kategorian Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n Finnish Comms Awardseissa.
Työnantajakuvaa tukemaan on konsernissa laadittu erilaisia markkinointiviestinnän toimenpiteitä niin sisäisiin kuin ulkoisiinkin kanaviin. Voiton perusteluissa mainittiinkin rohkea ja inhimillinen toteutus, jonka suunnittelussa ja toteutuksessa on ollut mukana niin Diakonissalaitos, Hoiva kuin Rinnekotikin.
Säätiö muun muassa perusti rekrytointia varten yhteisen www.hdl.fi/sydanmukana rekrysivuston, tuotti työnantajalupaukseen perustuvan animaatiofilmin sekä avasi koko säätiön työpaikat yhteen keräävän DiakonissalaitoksenDuunit- Instagram-tilin. Lupaus lanseerattiin virallisesti esihenkilöiden yhteisessä päivässä alkuvuodesta 2020, jossa mietittiin, mitä rohkeus merkitsee.
Raati perusteli voittoa lisäksi sillä, että työnantajakuvan viestintä on kytketty luontevasti eri tavoin johtamiseen sekä esihenkilöiden ja työyhteisön valmentamiseen. Kampanjan hyvät tulokset näkyvät erityisesti rekrytoinnissa.
– Tunnustus tuntuu erityisen hyvältä, sillä uutta työnantajakuvaa on rakennettu yhdessä viestinnän, HR:n ja koko henkilökunnan voimin. Työmme jatkuu, sillä työnantajakuva ei ole vain yksittäinen kampanja vaan pitkäjänteistä yhdessä tekemistä, Diakonissalaitoksen markkinointipäällikkö Noora Viitanen kertoo.
– Sote-ala näkyy mediassa usein negatiivisen uutisoinnin kautta. Haluamme tuoda esiin sitä hyvää ja tärkeää työtä, jota henkilökuntamme tekee sydän mukana. Kannustamme tunnustuksen myötä henkilökuntaamme tekemään näkyväksi omaa arvokasta työtä, Viitanen jatkaa.
Finnish Comms Awards on yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan toimisto, asiakas ja yhteistyökumppanit. Olennaista on näkökulma – asiakkaan tavoitteiden tukeminen vaikuttavalla viestintäosaamisella tai haasteen ja ongelman ratkaiseminen yhdessä. Kilpailu nostaa esiin viestintäyhteistyökumppanin kanssa tehtävän yhteistyön arvoa, kokemusta ja vaikuttavuutta liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamisessa.