Erilaisuuden kohtaaminen asiakaspalvelutilanteissa -webinaari 18.11. klo 11.30-12.30

25.10.2024

Mitä on toimiva vuorovaikutus asiakaspalvelutilanteissa ja miten sitä rakennetaan erilaisten ihmisten kanssa? Kuinka rakentaa hyvä palvelukokemus, jos asiakaspalvelijan ja asiakkaan vuorovaikutuksessa on syystä tai toisesta vaikeuksia? Tervetuloa mukaan 18.11. klo 11.30-12.30 Diakonissalaitoksen Yhdessä elämisen taitokeskuksen järjestämään webinaariin, jossa pohdimme, miksi erilaisten ihmisten kohtaamiseen asiakastyössä kannattaa panostaa.  

Kaksi miestä istuu vierekkäin portailla.

Diakonissalaitoksella tehdään valtakunnallisesti monimuotoista kohtaamistyötä, jonka yhtenä tavoitteena on varmistaa, että eri taustoista tulevat ihmiset pääsevät osaksi ympäröivää yhteisöä ja yhteiskuntaa. Kokemuksemme mukaan jokainen kohtaaminen voi olla merkityksellinen.

Rakentavan vuoropuhelun ja luottamuksen vahvistamisen kautta parhaimmillaan ennaltaehkäistään konflikteja ja vahvistetaan yksilöiden sekä yhteisöjen yhdessä elämisen taitoja. Turvallinen tila luodaankin vuorovaikutuksessa.

Webinaarin puheenvuorot

Aluksi vieraalta ja pelottavaltakin tuntuvat asiat voi kääntää voitoksi, niistä voi oppia ja niistä voi seurata hyvää koko yhteisölle. K-market Kivikon kauppias Tomi Pilkevaara kertoo, miten he ovat toiminnallaan edistäneet luottamuksen rakentamista ja osallisuuden vahvistamista yhteistyössä alueensa Asunto ensin -asumisyksikön kanssa.

”Kauppiaan ammattiin kuuluu, että kaikki asiakkaat toivotetaan tervetulleiksi”, K-Market Kivikon kauppiaat Maaret ja Tomi Pilkevaara toteavat.

Diakonissalaitoksen naapurustotyön koordinaattori Felicia Kazandjian kertoo puheenvuorossaan erilaisuuden kohtaamisesta ja toimivan vuorovaikutustilanteen rakentamisesta. Lopuksi saamme Diakonissalaitoksen asiantuntijalta, Hanna Myllyseltä näkökulmia kunnioittavaan ja kuulluksi tulemisen kokemuksia vahvistavaan kohtaamiseen myös haastavissa tilanteissa.

“Erilaisten ihmisten kohtaaminen vaatii avointa mieltä, kunnioitusta ja halua ymmärtää toisen ihmisen näkökulmia”, Felicia Kazandjian avaa toimivan vuorovaikutuksen lähtökohtia.

Tilaisuuden juontaa Diakonissalaitoksen asiakkuuspäällikkö Saara Simonen. 

Ilmoittaudu mukaan webinaariin tästä

 

Yhdessä elämisen taitokeskus räätälöi valmennusta ja sparrausta yhteisövalmennuksista esihenkilö sparrauksiin ja työnohjauksiin. Ideoimme yhdessä kumppanien kanssa suuriakin hankkeita ja projekteja. Taitokeskuksen ammattilaiset ovat Diakonissalaitoksen eri alojen osaajia.
Myös nämä voisivat kiinnostaa sinua: